Salgsbetingelser
Nedenfor finner du vilkårene som gjelder når du som forbruker gjennomfører et kjøp på www.wintherstudio.no.
1. Generell informasjon om selger
Winther Studio ApS
Organisasjonsnummer:
Løven 19, 1. Sal. 9200 Aalborg SV. Danmark
Telefon: +47 81 50 33 88
E-post: support-no@wintherstudio.com
2. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere, slik som avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven.
3. Pris
Den totale prisen på varen blir oppgitt i bestillingsløsningen og inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader, med mindre annet er særskilt opplyst.
4. Bestilling og levering
Din bestilling leveres normalt mellom 3-5 virkedager av Bring eller Helthjem.
Når din bestilling er bekreftet og leveringen starter, vil du få en ordrebekreftelse med et sporingsnummer via e-post, samt et angrerettskjema Dersom du har valgt å hente bestillingen hos et utleveringssted, vil du få en e-post eller SMS når og hvor pakken er klar til å hentes. Risikoen for varen går over til deg når varen er hentet av deg.
Under travle perioder som Black Friday og jul kan det forekomme lengre leveringstider.
OBS: Har du oppgitt feil opplysninger i leveringsadressen din? Ta kontakt med oss så snart som mulig. Vi er ikke ansvarlige for kontaktinformasjon som du har oppgitt, og som inneholder stavefeil i f.eks. Husnummer eller e-post, som kan bety at pakken ikke når frem til deg, uavhengig om bestillingen skal leveres til et utleveringssted eller til din adresse.
Dersom du angrer på en bestilling innen levering, anbefaler vi deg å ta kontakt med kundeservice på telefon eller e-post, så raskt som mulig. Vi kan ikke garantere at bestillingen kan tas bort innen leveringen begynner, men vi forsøker å håndtere din henvendelse så snart vi kan. Dersom vi ikke har mulighet til å annullere din ordre innen den er pakket, vil du fortsatt ha mulighet til å benytte deg av angreretten din.
Dersom pakken forsvinner under levering, vil vi la leverandøren spore pakken i første omgang.
Dersom vi i tilknytning til en bortkommen pakke, har sendt deg ordren på ny, er du ansvarlig for å sende den bortkomne pakken i retur dersom den blir levert til deg. Dette gjøres selvsagt på vår bekostning. Ta kontakt med kundeservice for nærmere avtale om slik retur.
Hentested (nærbutikk, pakkebokser, postkontor)
Hvis pakken din har blitt levert til et hentested og du ikke henter den innen 14 dager, vil pakken bli returnert til oss, og du vil bli belastet for de faktiske kostnadene ved returen. Ved retur på grunn av uavhentet pakke, vil leverings- og returkostnadene bli trukket fra beløpet som skal tilbakebetales.
5. Angrerett
Du har alltid 14 dagers angrerett. Angrefristen løper ut 14 dager etter at du har mottatt pakken eller hentet den på et hentested.
Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres individuelt, starter angrefristen den dagen du får den siste varen
Hvis det gjelder en avtale om regelmessig levering av varer over en viss periode, løper starter angrefristen fra dagen du får den første varen.
Hvis du ønsker å benytte angreretten, må du spesifikt varsle oss om dette. Dette kan du gjøre ved å benytte angrerettskjema du mottok ved bestilling/sammen med varen eller ved å sende en e-post til support-no@wintherstudio.com og angi bestillingsnummeret ditt, samt oppgi at du ønsker å utøve angreretten. E-posten din vil IKKE bli besvart. Du kan også bruke det standardiserte angrerettskjemaet du finner nederst i disse vilkårene.
Du kan IKKE angre kjøpet ditt bare ved å nekte å ta imot pakken eller ved å ikke hente den på utleveringsstedet.
Angring av en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer selv om de ble kjøpt i en enkelt bestilling.
Forlenget returrett for julegaver:
Ved kjøp av julegaver i desember 2024 tilbyr vi en forlenget returrett frem til 24. januar 2025. Hvis kjøpet er merket som en julegave ved bestillingen (dvs. feltet “Jeg vil sende som en gave” er markert og datoen er satt til 24/12/2024), kan du få pengene tilbake frem til 24. januar 2025. Produkter som returneres, må være i ubrukt og uskadet stand, samt i original emballasje.
Gaveinnpakning refunderes ikke.
6. Retur
Ved retur i forbindelse med utøvelse av angreretten, har du 14 dager på deg til å returnere pakken til oss fra det tidspunktet du informerte oss om at du ønsker å utøve angreretten. Kostnadene forbundet med returen betales av deg som kunde. Du er også ansvarlig for at produktet returneres i uendret tilstand, altså uskadd og intakt. Hvis pakken ikke når oss, eller noe uventet skjer under transporten, må du kontakte fraktselskapet du har brukt. Vi anbefaler at du bruker en sporbar returmetode, helst gjennom vårt retursystem.
Ingen tilbakebetaling vil bli gitt for gaveinnpakning.
Slik returnerer du bestillingen din
Gjennom vår returportal:
- Pakk produktet forsiktig, helst i dens originale emballasje. Husk smykkeesken og tilhørende plastpose.
- Opprett returen i returportalen her: Retursystem (hvis du bruker vårt retursystem, vil du bli belastet et gebyr på 59 NOK for returen).
- Du vil motta en e-post med en returetikett.
- Lever inn pakken på ditt nærmeste utleveringssted.
Med et annet fraktselskap:
- Hvis du ikke vil bruke vår returportal, må du selv ordne med returfrakt - husk at pakken må leveres direkte til følgende adresse:
Winther Studio ApS
Løven 19, 1. sal
9000, Aalborg SV
Danmark
- Pakken MÅ sendes til den oppgitte adressen. Hvis pakken sendes til et hentested, vil den ikke bli hentet.
- Pakk produktet forsiktig, helst i originalemballasjen. Husk smykkeskrinet og tilhørende plastinnpakning.
- Fyll ut og inkluder returformularet som du finner nederst i kjøpsvilkårene. Husk å oppgi bestillingsnummeret ditt.
- Lever inn pakken på ditt nærmeste utleveringssted.
Hvis varen har mistet sin verdi, og det skyldes at du har brukt den på en måte som ikke var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, vil vi kun tilbakebetale en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake, avhenger av varens markedsverdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare får fraktkostnadene tilbake.
Vi anbefaler at du sender tilbake varen i dens originale emballasje.
Hvis den originale emballasjen mangler, kan det eventuelt føre til en forringelse av varens verdi.
7. Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer kjøpet og benytter deg av angreretten innen 14 dager, vil beløpet du har betalt for varen, bli refundert, med forbehold om justering av beløpet dersom varen har mistet sin verdi på grunn av bruk. Vi refunderer også leveringskostnadene (med mindre du har valgt en annen leveringsmetode enn den billigste standardleveransen vi tilbyr).
Vi gjennomfører tilbakebetaling etter at vi har mottatt varen fra deg og kontrollert dens tilstand.
Hvis du IKKE returnerer bestillingen din innen fristen for angreretten eller gir oss spesifikk melding om at du planlegger å utøve angreretten før fristen går ut, mister du retten til å angre kjøpet og dermed også retten til full tilbakebetaling.
8. Kampanjer
Hvis du har fått et gratis produkt eller andre rabatter i forbindelse med et kjøp over en viss verdi, og denne verdien ikke lenger oppfylles etter at en del av kjøpet er returnert, vil verdien av rabatten/gaven (hvis den ikke returneres) trekkes fra beløpet du får tilbake.
9. Reklamasjonsrett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder forbrukerkjøpslovens regler.
Dette betyr blant annet at du har rett til reklamasjon i to år fra leveringsdato for originale feil. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjonen må ha kommet frem til oss innen rimelig tid fra det tidspunktet du burde ha oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder fra det tidspunktet feilen ble oppdaget, regnes reklamasjonen alltid som gjort innen rimelig tid. Når du reklamerer for feil og mangler, kontakt oss så snart som mulig via e-post til support-no@wintherstudio.com. Inkluder et bilde av feilen, og ordrenummeret ditt, så kan vi hjelpe deg best mulig,
Hvis reklamasjonen er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake, eller en prisreduksjon, avhengig av den spesifikke situasjonen. Reklamasjonsretten bortfaller hvis feilen eller mangelen skyldes feil bruk eller om feilen oppstod etter at du har mottatt varen. Reklamasjon må skje innen to år etter at du mottok varene.
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi også fraktkostnadene dine, men ikke kostnader utover hva som kan anses som rimelig. Kvittering for kostnadene må sendes oss på support-no@wintherstudio.com En vare som skal returneres må alltid returneres i forsvarlig emballasje.
Varen sendes til:
Winther Studio ApS
Løven 19, 1. sal
9200 Aalborg SV
Danmark
Vi godtar kun retur av varer som sendes direkte til den oppgitte adressen, ikke hvis de sendes til et hentestested.
Når du returnerer varen, ønsker vi en detaljert beskrivelse av feilen. Husk å oppgi ordrenummeret ditt.
10. Bytte av varer
Vi tilbyr dessverre ikke bytting av varer. Du må i stedet benytte deg av angreretten og returnere produktet og bestille varen på nytt i ønsket farge/størrelse.
11. Betaling med Klarna
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmetoder, kan vi i kassen dele dine personopplysninger i form av kontaktopplysninger og bestillingsinformasjon med Klarna, slik at Klarna kan vurdere om du kan velge betalingsmetodene, samt for å tilpasse dem til deg. Dine personopplysninger som deles, behandles i henhold til Klarnas egen personverninformasjon.
12. Betaling
Hos Winther Studio er det mulig å betale med kreditt- eller debetkort, eller Klarna. Vi tar ingen kortavgifter.
Betalingen behandles av en tredjepart. Ved betaling med kreditt- eller debetkort, vil vi ikke belaste deg før bestillingen er pakket og leveransen har begynt. Pengene er i enkelte tilfeller reservert på kontoen din ved bestilling og oppføring av betalingsinformasjon.
Hvis du betaler med et internasjonalt betalingskort, er beløpet vanligvis reservert umiddelbart. Pengene vil være reservert på kortet ditt til beløpet er belastet i forbindelse med leveringen, eller til beløpet frigjøres i henhold til avtalen med kortutstederen.
Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos din kortutsteder.
13. Personvernregler
Ved å akseptere disse vilkårene, bekrefter du at du har lest informasjonen om vår behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernerklæring.
14. Klagemuligheter
Hvis du er misfornøyd med kjøpet ditt, kan du sende klagen til oss på support-no@wintherstudio.com.
Hvis vi ikke kommer frem til en løsning, kan du kontakte Forbrukertilsynet på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
15. Hvordan ta best vare på smykkene dine?
Det er viktig å ta vare på smykkene dine for å maksimere deres holdbarhet. Her er noen tips om hvordan du best tar vare på smykkene dine:
- Ta alltid av smykkene før du vasker hendene, bader, rengjør, osv.
- Tørk hendene/smykkene grundig etter å ha vasket hendene, eller unngå helt å vaske hendene med smykker på.
- Ikke sov med smykkene på.
- Unngå å få håndkrem, parfyme og lignende på smykkene.
- Plasser ikke smykkene i direkte sollys.
16. Angrerettskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres i forbindelse med bruk av angreretten)
Hent standardfortrydelsesformular
Salsgbetingelsene ble sist oppdatert 10.07.2024.