FAQ

Her finner du svar på våre ofte stilte spørsmål

Hvordan ta best vare på smykkene dine?

Det er viktig å ta vare på smykkene dine for å forlenge levetiden, slik at du får glede av de fine smykkene i lang tid fremover. Her er noen tips om hvordan du tar vare på smykkene dine best mulig:

Rustfritt stål (vannfaste smykker) og sterlingsølv:

  • Oppbevar alltid smykkene dine på et tørt og rent sted, og unngå fuktighet, sollys og høy varme.
  • Oppbevar smykkene individuelt for å unngå riper, i for eksempel et smykkeskrin eller den lille posen du mottok smykket i.
  • Ta av smykkene når du sover, rengjør og spriter hendene.
  • Unngå å utsette smykkene for sterke kjemikalier.
  • Fjern smuss med en tørr klut etter at du har brukt smykkene.

Messing- og kobbersmykker:

  • Oppbevar alltid smykkene dine på et tørt og rent sted, og unngå fuktighet, sollys og høy varme.
  • Oppbevar smykkene individuelt for å unngå riper, i for eksempel et smykkeskrin eller den lille posen du mottok smykket i.
  • Ta av smykkene når du sover, bader, rengjør, trener, og vasker/spriter hendene.
  • Unngå å utsette smykkene for væsker eller kjemikalier som parfyme, krem, rengjøringsmidler, saltvann og klorvann.
  • Fjern smuss med en tørr klut etter at du har brukt smykkene.

Kan jeg bytte min pakke?

Vi tilbyr dessverre ikke bytting av varer. Du må dermed returnere produktet og bestille varen på nytt i ønsket farge/størrelse.

Angrerett

Du har alltid 14 dagers angrerett. Fristen løper ut 14 dager etter at du har mottatt pakken eller hentet den på et utleveringssted.

Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres individuelt, starter fristen den dagen du får den siste varen

Hvis det gjelder en avtale om regelmessig levering av varer over en viss periode, løper angreretten ut 14 dager etter dagen du får den første varen.

Hvis du ønsker å benytte angreretten, må du spesifikt varsle oss om dette, for eksempel ved å sende en e-post til support-no@wintherstudio.com og angi bestillingsnummeret ditt, samt oppgi at du ønsker å utøve angreretten. E-posten din vil IKKE bli besvart. Du kan også bruke det standardiserte angrerettskjemaet du finner nederst i disse vilkårene.

Du kan IKKE angre kjøpet ditt bare ved å nekte å ta imot pakken eller ved å ikke hente den på utleveringsstedet.

Angre av en del av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer selv om de ble kjøpt i en enkelt bestilling.

Vær oppmerksom på at vi ikke refunderer fraktkostnadene hvis du angrer kun en del av kjøpet ditt.

Retur

Ved retur i forbindelse med utøvelse av angreretten, har du 14 dager på deg til å returnere pakken til oss fra det tidspunktet du informerte oss om at du ønsker å utøve angreretten. Kostnadene forbundet med returen betales av deg som kunde. Du er også ansvarlig for at produktet returneres i uendret tilstand, altså uskadd og intakt. Hvis pakken ikke når oss, eller noe uventet skjer under transporten, må du kontakte fraktselskapet du har brukt. Vi anbefaler at du bruker en sporbar returmetode, helst gjennom vårt retursystem.
 

Ingen tilbakebetaling vil bli gitt for gaveinnpakning.

Slik returnerer du bestillingen din

Gjennom vår returportal:

  • Pakk produktet forsiktig, helst i dens originale emballasje. Husk smykkeesken og tilhørende plastpose. 
  • Opprett returen i returportalen her: Retursystem (hvis du bruker vårt retursystem, vil du bli belastet et gebyr på 39 SEK for returen).
  • Du vil motta en e-post med en etikett.
  • Lever inn pakken på ditt nærmeste utleveringssted. 

Med et annet fraktselskap:

  • Hvis du ikke vil bruke vår returportal, må du selv ordne med returfrakt - husk at pakken må leveres direkte til følgende adresse:
    Winther Studio ApS
    Løven 19, 1. sal
    9000, Aalborg SV 
    Danmark
  • Pakken MÅ sendes til den oppgitte adressen. Hvis pakken sendes til et utleveringssted, vil den ikke bli hentet.
  • Pakk produktet forsiktig, helst i originalemballasjen. Husk smykkeskrinet og tilhørende plastinnpakning.
  • Fyll ut og inkluder returformularet som du finner nederst i kjøpsvilkårene. Husk å oppgi bestillingsnummeret ditt.
  • Lever inn pakken på ditt nærmeste utleveringssted.

Hvis varen har mistet sin verdi, og det skyldes at du har brukt den på en måte som ikke var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, vil vi kun tilbakebetale en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake, avhenger av varens markedsverdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare får fraktkostnadene tilbake. 

Vi anbefaler at du sender tilbake varen i dens originale emballasje.

Hvis den originale emballasjen mangler, kan det eventuelt føre til en forringelse av varens verdi.

Hvor lang er leveringstiden?

Din bestilling leveres normalt mellom 3-5 virkedager av Bring eller Helthjem, men det kan forekomme lengre leveringstid i travle perioder. De travle periodene er typisk omkring mai/juni og november/desember.

Hvordan finner jeg min ringstørrelse?

Finn vår størrelsesguide her.

Om du allerede har en ring i ønsket størrelse, kan du måle størrelsen på den ved å laste ned denne appen til telefonen din: 'Ring Sizer by Kimaï'.
Den hjelper deg med å finne størrelsen på ringen din ved hjelp av et justerbart verktøy i appen, og deretter har du ringstørrelsen klar! Våre ringstørrelser er angitt i henhold til EU-standard.

    Din kurv (0)
    Ingen varer i kurven.
      Beregn frakt